Meireles a conceput cele două proiecte ale sale Inserții în circuite ideologice pentru o expoziție de artă conceptuală organizată la Muzeul de Artă Modernă din New York în 1970, intitulată Informații . Proiectul Cédula sau Bancnote și Proiectul Coca-Cola (vezi Tate T12328 ) explorează noțiunea de circulație și schimb de bunuri, bogăție și informații ca manifestări ale ideologiei dominante. Pentru proiectul de bancnote, Meireles a ștampilat mesaje subversive pe bancnote înainte de a le readuce în circulație normală. Cele douăzeci și șapte de bancnote prezentate lui Tate de către artist includ diferite denumiri de cruzeirobancnote - moneda braziliană a vremii - precum și bancnotele în dolari SUA. Mesajele, care apar atât în engleză, cât și în portugheză, includ sloganuri anti-americane precum „Yankees Go Home”, precum și apeluri la democrație și libertate politică - „Alegeri directe” - și cuvintele „Quem Matou Herzog?” sau „Cine l-a ucis pe Herzog?”, referindu-se la un jurnalist care a murit în custodia poliției în circumstanțe suspecte. Meireles a ștampilat bancnotele de ambele părți - mesajul său apare pe o parte și titlul operei și declarația de scop a artistului: „Să înregistreze informații și opinii critice pe sticle și să le retragă în circulație” - care apare pe cealaltă. Proiectul Coca-Colaurmează un format similar: Meireles a atașat etichete transparente cu lozincile sale și titlul și scopul operei pe părțile laterale ale sticlelor de Coca-Cola care, odată golite de Coca-Cola, vor fi returnate la fabrică pentru a fi refolosite. Astfel, mesajele artistului au circulat invizibil în societatea braziliană. Meireles a comentat:
https://www.moma.org/collection/works/62048
vineri, 17 septembrie 2021
insertions into ideological circuits 2: banknote project
Etichete:
: banknote,
circuits 2,
ideological,
insertions,
into,
project
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu